Коротка історична довідка

    

    Комунальний заклад "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №32 Вінницької міської ради" має яскраву уславлену історію.

   Перші дані про школу відомі ще з 1906 року, коли на вулиці Кірова, 1 в одноповерховому будинку фельдшера залізничної поліклініки була відкрита залізнична однокласна школа на чотири групи. Директором була Матвєєва Олександра Павлівна.

    Після революції школа стала трудовою. Початковою школою вона була до 1927 р. До 1933 року - семирічна трудова школа № 32. В 1933 році директором школи був Наньєв Єфим Петрович, який розповідав : „Школа складається з шести класних кімнат, де навчалися діти з одинадцяти класів, працювали у дві зміни. У стінах школи учні завжди працювали у гуртках художньої самодіяльності і займали перші місця на міських та районних олімпіадах. Кращі з учасників самодіяльності стали відомими співаками - сестри Панчук , які працювали у Львівському оперному театрі. Учні цих класів, що закінчили семирічну школу, у 1934 - 1939 роках, майже усі отримали вищу освіту.

   У 1935 - 1936 рр. школа стала десятирічною. 32 - га школа, в минулому 52 залізнична, одна з перших місць відкрила в себе „студію фортепіанної гри". У 1939 році відбувся перший випуск учнів нашої школи. Клас був дуже сильним, дружнім, 9 чоловік з класу закінчили школу з відзнакою, серед них: Шустер, Гончар, Колія, Прокопенко."

   У 1937 р. по вул.. Некрасова, 44 була відкрита міська школа № 16. Директором школи був призначений випускник Одеського університету, викладач історії Зінченко Арсеній Васильович. 12 червня 1940 року він був призваний до Червоної армії, у 1941 році загинув під Черніговом.

  У 1940 - 41 році директором школи був Ботвінко Максим Іванович. В цей час в школі було 10 класів, в якій навчалося 500 учнів. В школі працював дружній колектив. Школа славилася прекрасним учнівським хором і самодіяльністю.

   40-і роки. Із спогадів Гіжівської (ІІ випуск, 40р.): „Директором школи був Москалевський П.О. ". Класним керівником ІІ випуску учнів 10 кл. була Катерина Абрамівна Лівшіц. В класі всього було 18 чоловік, з них 10 - відмінники. Найкращим учнем був Женя Сорокін.
22 червня 1941 року на випускний вечір зібралися учні 10 класу. Всього було 25 чоловік. Вранці радіо принесло страшну новину - війна ! Хлопців призвали в армію, багато дівчат стали медсестрами. В боях за Батьківщину загинули смертю хоробрих Н. Клейнер, Т. Мощин і К. Гаврилюк.
У 1944 році міськвиконком передав зруйновану коробку середньої школи № 16 по вулиці Некрасова, 44. Школу відновили першого вересня 1946 року. У 1948 році уся школа перейшла в нову будівлю.

   50 - ті роки. В 50 - х роках у школі проходили навчальні заняття в обладнаних класах та майстернях. В 1949 - 1950 роках директором школи № 13 (вона ж № 52, № 32) призначили Алексейка Антона Романовича. Була налагоджена робота майстерень і предметних гуртків, гуртків художньої самодіяльності. За участю учнів була побудована майстерня в 1956 - 1957 роках, з великими труднощами створювався хімічний кабінет. Велика заслуга в появі таких необхідним приміщень належать директору Василевському Ігорю Євгенійовичу, який керував у 1956 - 1960 роках.

   60 - ті роки. У 1961 році школа була передана до відомства Міністерства освіти УРСР і увійшла до складу шкіл міста під номером 32. Директором був призначений Балюк Захар Дмитрович. В цей час школа перейшла на кабінетну систему. В квітні 1961 року відбулася зустріч з дружиною Миколи Островського, ім"я якого почала носити школа. Дуже популярним був драматичний гурток, створений у 1947 року Швець Лідією Феоктистівною. Було поставлено багато п'єс . Бородокін, Шуляк, Крайнев стали професійними акторами.

   70 - ті роки . У 1972 році директором школи була призначена Крюченко Олександра Сергіївна, заслужений вчитель України, відмінник народної освіти Росії. Під її керівництвом у 1973 році школа була добудована. Колектив школи складався з 80 вчителів і 1337 учнів. Життя школи було цікавим і різноманітним: робота дружини юних пожежників, гуртків, фестиваль „Дружба народів", спортивні змагання, військово - патріотична гра „Зірниця", конкурси, свято школи, суботники, КВК. За підсумками соцзмагання педколектив школи був занесений до міської Дошки Пошани.

   80 - ті роки. В 1986 році школу очолила Павлова Галина Петрівна. Педколектив нараховував 132 вчителя. Школа жила яскравим та насиченим життям. Проводились традиційні дні здоров'я, зустрічі з випускниками, першотравневі демонстрації, зустрічі з ветеранами, огляд художньої самодіяльності, спортивні свята, діяли загони юних інспекторів руху, клуб юних моряків, клуб вихідного дня, політичний клуб «Прометей».

   90 - ті роки. Ці роки були цікавими, насиченими, важливими, сповнені нових ідей. Педколектив дружній, цілеспрямований, панує доброзичлива атмосфера у стосунках колег. Восени 1991 року спортсмени школи зайняли ІІ командне місце в районному легкоатлетичному кросі. При підведенні підсумків конкурсу «Найдемократичніша школа» знову - ІІ місце. Школа завжди входила до десятки кращих шкіл міста, то у 1992 - 1993 роках за кількістю призерів посіла V місце після СЗОШ №17, 4, 1, 2. В міському «Стартінейджері» СЗОШ №32 зайняла І місце у 1998 - 1999 навчальному році, і так зоряна команда «Віват» перемагала чотири роки поспіль.

   Школа ХХІ ст. З 2004 року школу очолює Балицька Валентина Євгеніївна. У 2008 - 2009 навчальному році в закладі навчається 1053 учні в 38 класах. Школярі навчаються у дві зміни. Школа має 2 спортивні зали, 4 майстерні, бібліотеку, читальну залу, де кожного читача зустрінуть уважні бібліотекарі, 2 медичні кабінети, затишні класи, методичний кабінет, центр учнівського самоврядування, кабінет інфоматики та обчислювальної техніки, зал історії школи. 15-ти предметним кабінетам присвоєно звання "Зразковий".
Педагогічний колектив закладу складає: 84 вчителя, з них 44 - вчителі вищої категорії, 29 -вчителі І категорії, 12 - вчителі ІІ категорії, 14 - вчителі-спеціалісти. Педагогічні звання мають 19 вчителів: 13 - вчитель-методист, 6 - Старший вчитель. Щорічно школа входить до десятки кращих шкіл по олімпіадному руху та займає призові місця в міському конкурсі-огляді шкіл по підготовці до нового навчального року.
Результатом роботи закладу є:2005-2006 навчальний рік - 39 призерів олімпіад та 41 призер творчих конкурсів;
2006-2007 навчальний рік - 47 призерів олімпіад та 49 призерів творчих конкурсів;
2007-2008 навчальний рік - 52 призери олімпіад та 67 призерів творчих конкурсів;2008-2009 навчальний рік - 54 призери олімпіад та 65 призерів творчих конкурсів;2009-2010 навчальний рік - 55 призерів олімпіад та 64 призерів творчих конкурсів;
Школа багата своїми традиціями: презентація 5-х класів, посвята в старшокласники, парад зірок, благодійні концерти на допомогу дітям - сиротам, конкурс «Таланти на сцену», військово - патріотична гра «Зірниця», свято - «Міс та Містер - 32», спортивно - розважальні ігри для школярів «Котигорошко», «Поклик джунглів», акція «Подаруй бібліотеці книгу», «Милосердя», військово - спортивна гра «Рік за годину», конкурси акторської майстерності. Школа займає призові місця в конкурсах «Податки очима дітей», «КРОКС», «Діти на дорозі», в оглядах художньої самодіяльності, «За здоровий спосіб життя», «Виставці квіткових композицій», змаганнях загонів ЮІР, юних поетів «Вірю в твоє майбутнє, Україно!» та в багатьох інших. Працюють: гуртки образотворчого мистецтва "Ескіз", інформатики, "Попелюшка", "Умілі руки","Екос", літературного краєзнавства, театральні, стрілкові, хор, ансамблі, спортивні секції з баскетболу та легкої атлетики.

   З 11 листопада 2010 року школу очолює директор закладу Швець Олександр Дмитрович.

Постійно приймаємо участь у інтелектуальних та творчих конкурсах різних рівнів, зокрема: "Майстер української орфографії", "Я хочу жити у якісному світі", конкурс ім. П.Яцика, "Сім"я від А до Я", "Клевер", "Пазл", "Моє рідне місто", "Охорона праці ояима дітей", "Податки очима дітей", "Зимова феєрія", "Добро починається з тебе", "Крокс", "Лідер".
Заклад продовжує працювати над реалізацією комплекно-цільової програми "Від особистості учня до демократичного суспільства" по вирішенню методичної проблеми "Формування ключових компетенцій педагогічного та учнівського колективу на основі використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі, як засіб розвитку творчої особистості" та її ІІІ етапом: "Формування загальнокультурної та соціально-трудової компетенії учнів через систему проектних технологій у школі. У зоді реалізаціїї цієї проблеми проведені педагогічні читання "Педагогічні ідеї М.Пирогова,М.Драгоманова", науково-практичний семінар "Шляхи формування самоосвітньої компетентності учнів та вчителів", вивчаеться система роботи вчителів, що атестуються, організована робота над навчальним проектом у 1-2-х класах "Пишаюсь тим, що я школяр", проведено 26 уроків для вчителів міста та слухачів курсів ВОІПОПп.
Продовжується робота над створенням педагогічного портфоліо вчителя.

   У 2010-2012 рр. через систему виховної роботи закладу здійснюється реалізація науково-методичної мети: «Формування загальнокультурної та соціально-трудової компетенції учнів через систему проектних технологій в школі».

   В зв’язку з цим, педагогічним колективом школи вирішуються такі виховні завдання:

   Робота над реалізацією цієї виховної мети протягом 2010-2012 рр. здійснюється у трьох напрямках:

І робота з педколективом: організація самоосвітньої роботи педагогів за індивідуальними темами з проблеми, педагогічний консиліум «Вдосконалюй себе сам!», м/о класних керівників «Сучасні виховні технології по формуванню загальнокультурної та соціально-трудової компетенції учнів», декада естетичного та трудового виховання.

ІІ робота з учнями: реалізація тренінгових програм, участь у громадських акціях: «Поділись своїм теплом!», «Допоможи ближньому!», «Ветерани поруч з нами», «Вчитель не повинен бути самотнім!», реалізація учнівських проектів: «Лідер школи», «Видатні особистості Вінниччини», «32-га має талант!», «Добро починається з тебе».

ІІІробота з батьками: підвищення рівня самоосвіти батьків: «Батьки – головні вихователі», «Культура поведінки підлітка», «Батьки та формування профорієнтаційних інтересів у юнацтва»; родинно-професійне свято «Професія моїх батьків»; робота консультпункту «Батьки та діти», Свято школи.

Головним завданням виховної системи школи є формування фізично та психічно здорової особистості, соціально активного, творчого, відповідального громадянина та патріота своєї країни. Це можливо через підтримку та розвиток учнівського врядування закладу, яке плідно працює в 2010-2011 навчальному році над реалізацією таких проектів:

2-гі класи – «Моя щаслива родина»;

3-ті класи – «Брати наші менші»;

4-ті класи – «Веселі сторінки шкільного життя»;

5-ті класи – «Я вмію відпочивати»;

6-ті класи – «Здорова родина – щаслива Україна»;

7-мі класи – «Правила здорового способу життя»;

8-мі класи – «Добро починається з тебе»;

9-ті класи – «Школа проти насильства»;

10-11-ті класи – «Видатні земляки».

   В 2014-2015 н. р. педагогічний колектив закладу продовжував працювати над темою: «Розвиток інноваційного потенціалу школи з метою соціалізації особистості в умовах сучасних суспільних трансформацій» та її другим етапом  «Формування загальнокультурної компетенції учнів через систему проектних технологій у рамках школи здоров'я».

   Педагогічним колективом школи значну увагу було приділено формуванню ціннісного ставлення до суспільства і держави.    

   В 2014-2015 н. р. було проведено ряд заходів з цього напрямку:

-            проекти «З Україною в серці», «Сторінками життя Т.Г. Шевченка», «Діти ВВв», «»Пам’ять спалених міст та сіл у роки ВВв», «Голодомор 1932-1933 рр.», «Доля жінки у ВВв», «Ми – українці, ми – єдиний народ»;

-             конференції і уроки пам’яті, присвячені вшануванню жертв Голодомору 1932-1933 років, Великій Вітчизняній війні, наслідкам аварії на Чорнобильській АЕС;

-            робота пошукових загонів;

-            виховні години;

-            екскурсії;

-            конкурс  «Майбутнє країни у мріях дитини»;

-            робота євроклубу «Ми - громадяни» (керівник Макуха Г.І.);

-            конкурс «Лідер-2015».

   Серед заходів, спрямованих на формування ціннісного ставлення до держави, відмічені:

-            захист проектів учнівського самоврядування «Доля жінки під час ВВв» ,  «Пісня обпалена війною»;

-            краєзнавчо-розважальна гра «Вулицями рідного міста», 5-ті класи;

-            вікторини, конкурси авторських віршів ,,Краю, мій рідний” (4-11 класи);

-            гала-концерт ,,Весна Перемоги” (9-11 класи);

-            уроки мужності ,, Пам’ять полум’яних літ” (3-11 класи);

-            акції ,,Ветерани поруч з нами” (5-11 класи);

-            вечори-зустрічі з воїнами-інтернаціоналістами (11 класи);

-            конкурс есе «Я- європеєць!»;

-            конкурс «Ідея Соборності України. Творчість Т.Г. Шевченка», три призових місця в міському конкурсі (вчитель Поліщук А.М.);

-            участь у міських патріотичних іграх «Сокіл «Джура» (ІІІ місце), «Козацький гарт», «Нащадки козацької слави»;

-            спортивно-патріотичні ігри ,,Веселі козачата” (3 класи), ,,Рік за годину” (10-11 класи).

   Велика увага приділялась педагогічним колективом вихованню високих моральних якостей особистості учня. В цьому напрямку була проведена значна робота:

-            учні 5-11 класів постійно проводили акції турботи: ,,Ветерани поруч з нами”, ,,Учитель не повинен бути самотнім”, «Школа доступна для всіх», «Червоний хрест»

-            акції милосердя: ,,Поділись своїм теплом”, «Серце до серця» (волонтерська допомога дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з вадами слуху, малозабезпечених родин, багатодітних сімей);

-            години спілкування: ,,Правила етикету”, ,,Культура нашої мови”, ,,Ввічливість як основа вихованості”.

   Педагогічний колектив школи прикладав значні зусилля щодо формування в учнів ціннісного ставлення до мистецтва. Відмічено високий рівень проведення заходів:

-            шкільний бал «Міс та містер 32», (заступник директора з ВР Поліщук А.М.);

-            фестиваль «32-га має талант»;

-            свята Букварика «Прощавай ,початкова школа»;

-            персональні виставки учениці 11б класу Латипової Юлії;

-            перемога у міських конкурсах «Зимова феєрія», «Великодні дзвони».

   Результативною була робота керівників гуртків естетичного виховання. Приємно відзначити результативну участь у даних конкурсах таких гуртків:

-            вокального ансамблю «Надія», керівник Бондаренко Н.К.

-             «Творча майстерня», керівник Кушнір А.М.

-            «Ескіз», керівник Бабенкова Н.І.

-            «Попелюшка» , керівник Заболотна М.П.

   Заклад посів І місце у міському огляді художньої самодіяльності «Перлини року - 2015» та став переможцем обласного фестивалю «Проліски надії - 2015», завдяки кропіткій роботі керівника гуртка «Надія» Бондаренко Н.К.

   Серед основних заходів, спрямованих на формування ціннісного ставлення учнів до праці, виховання працелюбної особистості відмічені:

-            круглий стіл з представниками ВНЗ І-ІV рівнів акредитації;

-            екскурсії учнів 5-11 класів на підприємства м. Вінниці;

-            тиждень вчителів естетичного циклу;

-            виставки дитячих робіт;

-            зустрічі з представниками центру зайнятості;

-            тренінги, анкетування, консультації для учнів 9-11 класів;

-            виховні години ,,Професії моїх батьків” (6-11 класи);

-            акції, «Зроби своє місто та школу чистими».

-            Конкурс на виготовлення кращої годівничкисеред учнів 2-9 класів

-            ІІ місце у міському конкурсі « Знай і люби свій рідний край» та ІІІ місце  у виставці учнівської творчості «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!»;

-            ІІ та ІІІ місця у міській виставці «Паперова країна»

   Педагогічний колектив школи проводив значну роботу з формування ціннісного ставлення учнів до природи:

-            проекти учнівського самоврядування  «Духовні скарби України» 3-ті класи;

-            акція ,,Збережемо зелену красуню”;

-            участь у Всеукраїнському конкурсі «Я хочу жити в якісному світі»,

-            фотовиставка ,,Мої домашні улюбленці”;

-            фестиваль екологічних проектів «Збережемо рідну землю»;

-            конкурси, вікторини на тему ,,Земля, де ми живемо”;

-            виготовлення годівничок.

   Особлива увага в системі виховання учнів займає формування ціннісного ставлення до себе, а саме, набуття та розвиток навичок здорового способу життя. Вчителі школи прикладали значні зусилля забезпеченню повноцінного розвитку дітей, охороні та зміцненню їх здоров’я.

   Особлива увага приділялася на протязі року розвитку творчих здібностей особистості школяра:

-            фестивалі, концерти;

-            конкурси авторського вірша;

-            танцювальні та пісенні флешмоби;

-            конкурси дитячих поробок;

-            конкурси науково-технічної творчості;

-            майстер-класи старшокласників для молодших школярів.

   Президент школи Чеперната Катерина стала абсолютним переможцем міського конкурсу лідерів.

   Результатом виховної роботи в школі в 2014-2015 н. р. стали призові місця в 47-ми  міських, обласних, Всеукраїнських конкурсах.

   Педагогічному колективу у 2015-2016 н.р. сприяти реалізації проектів учнівського самоврядування:

-            3-ті класи - «Весела зарядка»;

-            4-ті класи – «Стежками улюблених казок»;

-            5-ті класи – «Ми – п’ятикласники»;

-            6-ті класи – «Моя щаслива родина»;

-            7-мі класи – «Ми – за здоровий спосіб життя»;

-            8 класи – Агітбригада «Ми за здорове довкілля» (до 30-ої річниці трагедії на Чорнобильській АЕС);

-            9 класи – «Закон і ми»;

-            10-ті класи – «Ми -  українці, ми – єдиний народ»;

-            11-ті класи – «Ми -  українці, ми – єдиний народ».

Copyright © 2018 - Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №32 Вінницької міської ради